De C.V. Monitor voor slim onderhoud bestaat uit een kleine module die u bij de C.V. ketel of warmtepomp installeert. Deze module leest uw systeem op afstand uit. Het insmart platform gebruikt u om eenvoudig lijsten te genereren welke ketels over een bepaalde periode service of onderhoud nodig hebben. Ook raadpleegt de monteur eenvoudig het insmart platform bijvoorbeeld wanneer hij de comfort klachten van een klant wil begrijpen.
Overzichten voor de planner
- Ketels die binnenkort onderhoud nodig hebben
- Te vervangen expansievaten
- Systemen die bijgevuld moeten worden
Logboek voor de monteur
- Historie met storingscodes
- Momenten van onderhoud of service
- Tips voor uw klant om gas te besparen
Inzicht aan de telefoon
- Direct inzicht in storingscode
- Inzicht in historie van storingscodes
- Inzicht in waterdruk
Kies hoe u meldingen wilt ontvangen; via mail, SMS of ERP systeem. Vul de drempelwaarden in waarbij u een melding wilt ontvangen. Wilt u bijvoorbeeld een bericht ontvangen bij een lage waterdrukvan 0,7 Bar of van 1,0 Bar?
De C.V. Monitor kan automatisch een mail met uw tekst, logo en een instructievideo sturen bij werkzaamheden die de klant simpel zelf kan doen, zoals het bijvullen van water.
U sluit een C.V. ketel aan met behulp van de insmart module.
Deze module schaft u aan voor een laag eenmalig bedrag. De module kan worden aangesloten op alle ketels die het OpenTherm- of EMS protocol ondersteunen. Na het verbinden, maakt de module zelf verbinding met het netwerk en met de ketel. Aansluiten is daardoor heel eenvoudig.
In het insmart portal vindt u een overzicht van de openstaande meldingen en informatie van de C.V. ketels die u onderhoudt. Ook beheert u hier de automatische meldingen die u naar uw klanten wilt sturen, bijvoorbeeld in geval van te lage waterdruk.
Voor gebruik van het portal betaalt u maandelijks een laag bedrag per aangesloten C.V. ketel. Deze kosten zijn voor het gebruik van het mobiele netwerk en voor het gebruik van de portal.
Installeer de insmart C.V. Monitor in slechts 5 minuten bij de ketel van uw klant.
In twee eenvoudige stappen sluit u een klant aan:
De data uit de C.V. ketels van uw klanten worden niet opgeslagen in combinatie met adres- of andere persoonsgegevens van klanten.
Zo borgen we de privacy van uw klanten.
Het aansluiten van een module kost slechts 5 minuten en bestaat uit 2 stappen. Eerst verbindt de monteur de insmart module met de C.V. ketel. Daarna scant hij de QR-code op de module en vult de ketelgegevens in op het webformulier. De module verbindt automatisch met het mobiele netwerk en gaat informatie versturen.
U ontvangt onderhoudsmeldingen, waarschuwingsmeldingen en storingsmeldingen.
De onderhoudsmeldingen zijn gebaseerd op het aantal starts en branduren van de ketel. De waarschuwingsmeldingen zijn meldingen die niet urgent zijn, maar waarmee storingen in de toekomst voorkomen worden, zoals een melding van dalende waterdruk, verslechterd expansievat of ionisatiewaarde. De storingsmeldingen tonen de foutcode die de ketel doorgeeft. Welke meldingen gegenereerd worden is afhankelijk van welke data de ketel doorgeeft. Dit is afhankelijk van het merk en type van de C.V. ketel.
U kunt de C.V. Monitor aansluiten op de meest ketels in Nederland. De insmart module ondersteunt ketels van Nefit en ketels die het OpenTherm protocol ondersteunen (de meeste ketels van Intergas, Remeha en een deel van Vaillant). Wanneer een ketel aangestuurd wordt door een OpenTherm thermostaat, kan de insmart module gebruikt worden. Ook oudere typen ketels en ketels met een aan/uit thermostaat kunnen aangesloten worden. Neem voor vragen hierover contact met ons op. Wij kunnen u aangeven welke ketels die u onderhoudt uitgelezen kunnen worden op afstand.
De data uit de C.V. ketels van uw klanten worden niet opgeslagen in combinatie met adres- of andere persoonsgegevens van uw klanten. Zo borgen we de privacy van uw klanten. Meer hierover kunt u lezen in onze privacy statement voor consumenten.
Ze reageren positief. Graag delen we onze inzichten met u over wat klanten vinden van het gebruik van monitoring door hun installateur. Deze inzichten baseren wij op de reacties van klanten van installateurs die al met ons product werken. We helpen u graag om beheer op afstand goed uit te leggen naar uw klanten.
Het is belangrijk uw klanten goed uit te leggen wat de voordelen zijn van monitoring, hoe het werkt en uw algemene voorwaarden aan te passen. In samenwerking met verschillende installatiebedrijven hebben wij ervaring opgedaan in hoe u uw klanten het beste informeert over beheer op afstand. Graag helpen we u hierbij.
Dat is afhankelijk van hoe u beheer op afstand precies gaat inzetten. Deze mogelijkheden leggen we u graag uit. Wanneer u gebruik gaat maken van de C.V. Monitor is het sowieso nodig om uw klanten hierover te informeren.
U kunt met u huidige team van service monteurs meer klanten gaan helpen, dus met dezelfde kosten kunt u veel meer omzet draaien. Dat is in het kort hoe de C.V. Monitor zichzelf snel terugverdient. In een vrijblijvend gesprek leggen we u graag meer uit over de business case voor uw bedrijf.
De C.V. Monitor is een webapplicatie die u eenvoudig kunt gebruiken op elk apparaat. Om ervoor te zorgen dat u geen dingen dubbel hoeft te doen en uw monteurs zo makkelijk mogelijk kunnen werken, koppelen we met uw ERP systeem. Dit betekent bijvoorbeeld dat het klantnummer automatisch opgehaald wordt uit uw ERP systeem en uw monteurs deze niet meer hoeven in te vullen bij het aansluiten van een insmart module bij een klant. Ook kunt u in de toekomst de meldingen van de C.V. Monitor direct ontvangen in uw ERP systeem of direct werkbonnen laten aanmaken.
De module maakt zodra hij aangesloten is verbinding met het mobiele netwerk. We maken gebruik van een nieuwe standaard op het mobiele netwerk die speciaal ontwikkeld is om apparaten te laten communiceren. Deze standaard heet Narrow Band Internet of Things (NB-IoT). Dit levert een zeer stabiele en betrouwbare verbinding op binnenshuis.