Blog - april 20, 2021
Er zijn veel voordelen die u kunt noemen op uw website om onderhoudsabonnementen onder de aandacht te brengen. We kunnen ons voorstellen dat het moeilijk is welke precies te kiezen. Daarom deden wij hier onderzoek naar.
Onderzoek onder 500 consumenten
insmart heeft onderzoek uitgevoerd onder 500 Nederlandse huiseigenaren. Deze representatieve doelgroep van consumenten maakt gebruik van een CV-ketel om hun huis te verwarmen en is de beslisser in hun huishouden als het gaat over het onderhoud van de ketel.
65% van de consumenten heeft een onderhoudscontract
Een serviceabonnement voor de CV-ketel is populair onder Nederlanders. Maar liefst 65% van de consumenten heeft een onderhoudscontract bij een installatiebedrijf.
Welke voordelen wegen het zwaarst voor de consument?
Wat zijn voor consumenten nou de belangrijkste redenen om voor een onderhoudscontract te kiezen? Hieronder leest u welke argumenten u het beste kunt noemen op uw website.
Snel geholpen worden in geval van storing
De belangrijkste reden dat mensen kiezen voor een onderhoudsabonnement is zodat ze snel geholpen worden als ze een storing hebben. 51% van de respondenten koos dit voordeel. Het bewijs voor deze belofte kunt u op uw website onderbouwen door bijvoorbeeld de 24/7 dienstverlening te noemen, of nog beter, hoe snel iemand geholpen wordt in het geval van een storing. Bijvoorbeeld: “Wij lossen uw storing binnen 24 uur op” of “Storing voor 10 uur gemeld, dezelfde dag opgelost”.
Veiligheid
Een andere erg belangrijke reden om te kiezen voor een serviceabonnement is de veiligheid. Dit werd door 50% van de consumenten aangegeven als reden om te kiezen voor een onderhoudscontract. Wanneer je dit argument gebruikt, leg deze term dan ook goed uit op uw website: Welke werkzaamheden voert de monteur uit zodat de klant meer veiligheid krijgt?. Bijvoorbeeld: “Bij onderhoud controleert onze monteur de brandveiligheid en meet de CO en CO2 waarden in de ruimte waar uw CV-ketel hangt”.
4 andere belangrijke redenen
Er zijn nog 4 redenen die voor mensen belangrijke argumenten zijn om te kiezen voor een onderhoudscontract: Zodat mijn ketel langer meegaat (42%), Zodat mijn ketel efficiënt blijft stoken (42%), Zodat ik geen extra kosten heb wanneer ik een storing heb (41%) en Om storingen te voorkomen (40%). Voor deze redenen geldt ook: maak duidelijk hoe u als installatiebedrijf deze belofte nakomt. Hoe concreter, hoe beter.
Gebruik 3 voordelen op uw website
Kies drie sterke voordelen om te gebruiken op uw website. Door maximaal drie voordelen te noemen blijven deze redenen bij een potentiële klant namelijk het beste hangen. U kiest de voordelen die belangrijk zijn voor de klant en die u het beste kunt waarmaken.