Blog - april 18, 2023

Succesvolle test Beheer op Afstand voor vakantieparken: Tot 20% gasbesparing zonder verlies van comfort voor de gasten

Vakantiepark 3
Parkplattegrond

Afgelopen winter tot 20% bespaart in test

Van oktober 2022 tot en met maart 2023 hebben we bij een groot vakantiepark een nieuwe toepassing van ons product getest. Hiermee beheren vakantieparken de verwarming van accommodaties op afstand. We hebben een besparing aangetoond van tot 20% per accommodatie. Hieronder leest u alles over de voordelen van dit nieuwe aanbod voor vakantieparken. Voer je ook onderhoud uit bij vakantieparken en wil je meer weten over dit nieuwe product? Neem gerust direct contact met ons op.

Warm Welkom

Voordat uw gasten arriveren, wordt de accommodatie automatisch voorverwarmd, zodat zij aankomen in een aangename temperatuur. Dit gebeurt volledig automatisch en is gekoppeld aan uw boekingssysteem.

Gas besparen was nog nooit zo eenvoudig

  • Verwarming lager wanneer er geen boeking is

  • Een klokprogramma

  • Maximeer de temperatuur

  • Lagere temperatuur wanneer gasten afwezig zijn

  • Zuinige aansturing van de ketel zonder comfortverlies

Efficiëntie voor uw technische dienst

Uw technische dienst profiteert van snel inzicht, waardoor ze efficiënter kunnen werken en storingen kunnen voorkomen:

  • Meldingen bij storingen

  • Logboek van de ketel

Uniek aan dit systeem

  • Onafhankelijk van WiFi of extra gateways.

  • Ons platform ondersteunt alle merken ketels.

  • Flexibel: U kunt eenvoudig de instellingen van de accommodaties op afstand aanpassen.

Veelgestelde vragen over Beheer op Afstand voor Vakantieparken

Ja, de insmart module kan gecombineerd worden met alle merken en typen ketels. De module wordt aangesloten op de OpenTherm- of EMS-poort van de ketel. Wanneer deze niet beschikbaar zijn, wordt de module aangesloten op de aan/uit poort.

De oplossing is in eerste instantie ontwikkeld voor accommodaties met een CV-ketel, maar er zijn maatwerk oplossingen mogelijk voor all-electric accommodaties.

Deze besparing hebben we gemeten in de (milde) winter van 2022-2023.

- De besparing wordt bereikt doordat de verwarming nooit onnodig brandt. Of er een boeking is wordt uitgelezen uit het reserveringensysteem en alleen dan kan de temperatuur in de accommodatie ingesteld worden.

- Tevens kan er een klokprogramma ingesteld worden zodat er in de nacht of wanneer gasten weggaan de accommodatie niet onnodig lang door verwarmd. Dit doet geen afbreuk aan het comfort omdat de accommodatie vanaf bijvoorbeeld 6:30 weer opwarmt.

- De algoritmes in de insmart module sturen het systeem zo optimaal mogelijk aan. Dit betekent dat de maximale aanvoertemperatuur niet langer ingesteld hoeft te worden op de ketel. De insmart module stuurt de ketel zo efficiënt mogelijk aan, met een zo laag mogelijke aanvoertemperatuur.

De medewerkers van de technische dienst ontvangen meldingen van de systemen waar iets mee aan de hand is. Dreigt er bijvoorbeeld bij een ketel te lage waterdruk? Dan ontvangen ze een mailtje zodat ze kunnen zorgen dat er op een wisseldag bijgevuld wordt. Zo voorkomen ze eenvoudig meer storingen en grotere problemen.

De medewerkers bij de receptie hebben direct inzicht in het systeem wanneer een gast zich meldt met vragen. Zo zien ze direct of een chalet goed opwarmt of wanneer een CV ketel in storing is.

Het aansluiten van een insmart module plus nieuwe thermostaat kost ongeveer 15 minuten werk. Deze werkzaamheden kunnen uitgevoerd worden door een installateur of medewerkers van het park.

Het park bepaald bij welke temperatuur ze de gasten willen ontvangen. Insmart zorgt ervoor dat vanaf het doorgegeven aankomstmoment de bungalow is opgewarmd tot de gewenste temperatuur. De boekingen en aankomsttijdstippen worden opgehaald uit het boekingssysteem.