Blog - mei 17, 2021
De drie belangrijkste voordelen van monitoring voor uw particuliere klanten
Een belangrijke vraag is natuurlijk wat uw klanten ervan vinden wanneer u monitoring aanbiedt als onderdeel van het onderhoudsabonnement voor de C.V.-ketel. In dit artikel leest u welke drie voordelen uw particuliere klanten het meest aanspreken.
Onderzoek onder 500 consumenten
insmart heeft onderzoek uitgevoerd onder 500 Nederlandse huiseigenaren. Deze representatieve doelgroep van consumenten maakt gebruik van een CV-ketel om hun huis te verwarmen en is de beslisser in hun huishouden als het gaat over het onderhoud van de ketel. Dit artikel is gebaseerd op de resultaten uit dit onderzoek.
Klanten met een onderhoudsabonnement waarderen monitoring het meest
Opvallend resultaat uit het onderzoek was dat consumenten die al een onderhoudsabonnement hebben, monitoring meer waardeerden dan klanten zonder onderhoudsabonnement. Waarschijnlijk komt dit omdat de groep met abonnement meer waarde hecht aan veiligheid en snel contact in geval van een storing. Slechts 15% van deze groep ziet geen voordelen van monitoring.
1. ‘De installateur neemt contact met mij op in geval van storing’
Een belangrijk voordeel voor uw particuliere klant is dat u proactief contact opneemt in geval van een storing. Met de C.V. Monitor van insmart ontvangt u direct een e-mail wanneer er een ketel in storing is. U ziet dan direct de storingscode en kunt contact opnemen met uw klant om een afspraak in te plannen op een gunstige route.
2. ‘Meer veiligheid door continue monitoring’
In plaats van eens per jaar naar de C.V.-ketel van uw klant te kijken, houdt u nu de ketel geautomatiseerd 24 uur per dag in de gaten voor uw klant. Zo worden lekkages en kapotte expansievaten tijdig gesignaleerd. Dit geeft uw klant een extra veilig gevoel.
3. ‘Er hoeft minder vaak een monteur langs te komen voor onderhoud’
Met monitoring kunt u onderhoud gaan uitvoeren op het aantal branduren van de ketel. Dit betekent in veel gevallen dat u minder vaak voor onderhoud naar uw klant toe hoeft. Voor uw klant is het fijn dat er geen afspraak gepland hoeft te worden. De monteur komt alleen langs als het echt nodig is.
Meer voordelen
Er zijn nog meer voordelen voor uw klanten wanneer u gebruik maakt van monitoring, maar deze haalden niet de Top 3. Een voorbeeld hiervan is het ontvangen van een waarschuwingsmelding bij te lage waterdruk. Tijdig bijvullen zorgt ervoor dat er geen onverwachte storingen meer optreden als gevolg van te lage waterdruk. Ook adviezen over het besparen van gas vinden uw particuliere klanten interessant. Op basis van de Delta T geeft de insmart Monitor bijvoorbeeld adviezen over welke systemen beter ingeregeld kunnen worden.